FIFA 22 i rewolucyjna technologia HyperMotion

2021-07-22 06:06:28; Aktualizacja: 3 lata temu
FIFA 22 i rewolucyjna technologia HyperMotion Fot. EA Sports
Piotr Zelek
Piotr Zelek Źródło: EA Sports

Istotną nowością w grze FIFA 22 jest technologia HyperMotion. Ma to pozwolić na bardziej realistyczną, responsywną i płynną rozgrywkę.

Z każdą nową generacją konsol, gry takie jak FIFA wykonują skok do przodu. Dodatkowa moc obliczeniowa otwiera przed deweloperami możliwości drastycznego poprawienia wrażeń w grze. Obiecał to również producent wykonawczy Sam Rivera przed premierą FIFA 22.

Na zeszłotygodniowej imprezie przedpremierowej podzielił się on wieloma szczegółami: - W przypadku ostatniej generacji konsol osiągnęliśmy nasze granice. Dodawanie nowych, dużych funkcji stało się bardzo trudne - oznajmił Rivera.

Taka ma się pojawić w FIFA 22 wraz z technologią HyperMotion, co może zwiastować zmiany w serii, przynajmniej na papierze.

- Chcemy, aby wszystko wyglądało bardziej jak piłka nożna, bardziej ludzko - dodał producent.

Technologia ta opiera się na dwóch filarach: uczeniu maszynowym i przechwytywaniu ruchów 22 zawodników w jednym momencie. W tym celu firma EA SPORTS nagrała kompletne spotkania z 22 najlepszymi piłkarzami świata, takimi jak Kylian Mbappé, Trent Alexander-Arnold czy Eden Hazard, aby na podstawie tych danych zakodować animacje i ruchy wirtualnych obrazów w grze FIFA 22.

W poprzednich latach „motion capture“ było ograniczane do pojedynczych graczy i ich poczynań. Ponadto ruchy były wykonywane w pracowni i na instruktażu. Obniżyło to poziom realizmu, bo podczas prawdziwego meczu piłkarskiego w warunkach rywalizacji zawodnicy zachowują się inaczej - po prostu bardziej naturalnie.

Ponieważ sesje przechwytujące 11-na-11 generują ogromne ilości danych, pomocne jest uczenie maszynowe: algorytm analizuje akcje na boisku, wyciąga z nich wnioski i tworzy nowe animacje. W ten sposób nawet drobne, wcześniej niezauważalne ruchy ciała mogły zostać przechwycone na potrzeby FIFA 22 i przeniesione do gry bez angażowania całej siły roboczej deweloperów.

Rezultat zastosowania technologii HyperMotion można wyrazić w liczbach: - To największa aktualizacja animacji, jaką kiedykolwiek przeprowadziliśmy w grze FIFA. Dodano ponad 4000 nowych animacji - mówi Rivera. Aby przedstawić to w odpowiedniej perspektywie, według głównego producenta gry, to trzy razy więcej niż w jakimkolwiek innym roku. W związku z tym ruchy na boisku powinny być jeszcze bardziej płynne i lepiej dopasowane do sytuacji w grze.

Widać to między innymi w rozkrokach i biegu: zawodnicy w grze FIFA 22 dostosowują swoją technikę i ułożenie ciała do prędkości i pozycji piłki oraz przeciwników. EA SPORTS nazywa ten aspekt nowej technologii mianem „ML Flow“.

Technologia HyperMotion ma jednak jeszcze bardziej wpłynąć na rozgrywkę: na podstawie zebranych danych, deweloperzy odnowili sztuczną inteligencję piłkarzy sterowanych przez komputer, co skutkuje bardziej inteligentnymi ścieżkami biegowymi i zmianami, przynajmniej taka jest obietnica EA SPORTS.

Szczególnie w obronie - linie defensywne mają działać jak jednolita jednostka i szybciej zamykać luki. Zmieniono również sposób walki i przyjmowania piłki w powietrzu.

Premiera FIFA 22 jest przewidziana na 1 października 2021 roku.

Więcej na ten temat: FIFA EA Sports Gry FIFA 22 HyperMotion