Sędzia z kontrowersyjną decyzją w meczu Realu Madryt. „Miał odciąć sobie rękę?!”

2025-08-31 07:46:50; Aktualizacja: 3 godziny temu
Sędzia z kontrowersyjną decyzją w meczu Realu Madryt. „Miał odciąć sobie rękę?!” Fot. Cesar Ortiz Gonzalez / Shutterstock.com
Karol Brandt
Karol Brandt Źródło: Transfery.info | CANAL+ | AS | Marca

Real Madryt w trzeciej kolejce LaLigi pokonał Mallorcę 2:1. Rozmiar zwycięstwa mógł być większy, gdyby nie trzy anulowane gole dla „Królewskich” przez sędziego. Przy jednej z sytuacji nie brakowało kontrowersji.

W zawody lepiej weszli gospodarze. Już w siódmej minucie po kapitalnym podaniu Trenta Alexandra-Arnolda Kylian Mbappé trafił do siatki. Sędziowie dopatrzyli się jednak pozycji spalonej, choć trzeba przyznać, że offside był doprawdy minimalny.

Osiemnasta minuta przyniosła niespodziewanego gola dla przyjezdnych. Rzut wolny zaprocentował wpisaniem się na listę strzelców przez Vedata Muriqiego.

Ta sytuacja podziałała na „Los Blancos” niczym płachta na byka.

W ciągu zaledwie minuty, między 37 a 38 minutą, bramki zdobywali Arda Güler i Vinícius Júnior. Turek, dosyć nietypowo, strzelił głową. Brazylijczyk w swoim stylu zwiódł kilku rywali, po czym uderzył lewą nogą sprzed pola karnego.

Nim piłkarze zeszli do szatni, Mbappé raz jeszcze wpakował futbolówkę do siatki, lecz i tym razem odgwizdano spalonego.

W 55. minucie byliśmy świadkami kontrowersyjnej decyzji arbitrów. Piłką nabity z bliskiej odległości został Güler, by chwilę potem pokonać bramkarza.

Początkowo gol został uznany, ale sędziowie VAR zalecili obejrzenie wszystkiego na powtórkach, zwracając uwagę na bezpośrednie zagranie w rękę.

Przepis mówi, że po bezpośrednim zagraniu ten sam zawodnik nie może zdobyć bramki i trafienie powinno zostać anulowane. Tak też postąpił José María Sánchez.

„Chcę krótkie zbliżenie na rękę i zatrzymaj to na długo. Chcę krótkie zbliżenia ręki. Krótkie ujęcia. Nie, Carlos, daj mi rękę. Krótkie ujęcia. Krótkie ujęcia. Krótkie. Zatrzymaj, zatrzymaj, zatrzymaj. Punkt kontaktu. Nie, tu jest rozmazane, proszę. Tu jest rozmazane. Jedź dalej. Idealnie. A teraz powiększ i chcę ocenić akcję pod kątem bezpośredniości. Ręka jest przypadkowa, ale bezpośrednia. Anuluję gola” – to fragment zapisu rozmowy sędziów udostępniony przez Królewski Hiszpański Związek Piłki Nożnej.

Już podczas transmisji komentatorzy CANAL+ zwrócili uwagę na absurd, jaki wynika z przepisu. „Miał odciąć sobie rękę?!”, zapytał Jakub Kręcidło.

O tej sytuacji w Hiszpanii mówi się niezwykle dużo.

Finalnie Real Madryt wygrał 2:1 i w tym momencie jest liderem tabeli LaLigi.

[Cała akcja do obejrzenia od 5:05]